УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Закарпатській області

» Прес-центр » новини » Підсумки року: 300 кілометрів відновлених доріг та 35 мостів

Підсумки року: 300 кілометрів відновлених доріг та 35 мостів

Рік, що минає, став для Закарпаття визначальним у розвитку дорожньої інфраструктури. Ніколи в історії незалежної України ще стільки доріг не ремонтувалися одразу і так якісно. Трохи статистики Великого будівництва, насамперед що зроблено:

 Завершили ремонт 130 км Н-09 Мукачеве – Рахів – Івано-Франківськ – Львів. Це найдовша дорога в області, яка у Закарпатті має 209 км, окремі ділянки переходять на 2021 рік. 

На Н-09 у смт. Буштино завершили роботи на мості-довгобуді через річку Теребля, зведення якого бере свій початок з 2004 року. Міст має підвищену пропускну здатність, оскільки після ремонту Н-09 транспортний потік прогнозовано зріс. Вартість робіт – 61 млн 668 тис гривень. Всього у 2020 році відремонтували 35 штучних споруд.

 На Н-09 тривають роботи з ліквідації паводків, зводимо сотні кілометрів підпірних стінок. У 2020 році влаштували найдовшу в Україні низову підпірну стіну – 1,6 км вздовж річки Чорна Тиса. 

Н-09 проходить через чотири міста, має виходи до 4 КПП на кордоні з Угорщиною та Румунією. У 2020 році відновлені ділянки шляхів, що ведуть до контрольно-пропускних пунктів:

 М-23 Берегове – Виноградів – Велика Копаня – 15,7 км; 

 М-24 Велика Добронь – Мукачево – Берегове – КПП «Лужанка» – 21 км; 

 М-25 КПП «Соломоново» – Велика Добронь – Яноші з підходом до КПП «Косини» – 19 км. 

У роботі дорога Р-21 Долина – Хуст: це 83 км мальовничого шляху через Торунський перевал, села Сойми та Міжгір'я до самого міста Хуст. У верхньому шарі влаштували 33 км, нині роботи тривають на ділянці у 19 км.    

Територіальна дорога Нижні Ворота – Воловець – Міжгір'я повністю закінчена та готується до введення в експлуатацію. Це 44,6 км якісного європейського шляху, який прокладений на висоті 500-600 метрів над рівнем моря – це найвисокогірніша дорога над рівнем моря в Україні.

На замовлення Служби доріг у Закарпатській області влаштовані велодоріжки у тих населених пунктах, де велосипед є популярним видом транспорту. У планах на 2021 рік прокласти веломаршрути по всій області та облаштувати їх відповідно до європейських норм.  

Однак на тільки формальними кілометровими прив'язками вимірюється робота Служби. Відновлені дороги – це економічний розвиток регіону, а надто прикордонного. Інвестиції у будівництво якісної дорожньої інфрастраструктури – це довгострокові капіталовкладення. За підрахунками економістів, мультиплікативний ефект від будівництва доріг має показник 2,05%. Це означає, що на кожну вкладену гривню повертається 3 гривні 5 копійок. 

Велике будівництво триває!