УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Закарпатській області

» Прес-центр » новини » Транспортне моделювання, як спосіб вирішення проблеми на КПП «Тиса» – «Захонь»

Транспортне моделювання, як спосіб вирішення проблеми на КПП «Тиса» – «Захонь»

Завантажений міст на пункт пропуску «Тиса» у Чопі, що на держкордоні з Угорщиною, залишається проблемою вже багато років. На замовлення Служби автомобільних доріг у Закарпатській області провели розробку програми транспортного моделювання. Наша пропозиція – перенести прикордонний пункту перевірки документів вглиб території та вимкнення дублюючого світлофору посередині мосту. 

Про що йдеться? 

Місто Чоп – західна точка маршруту М-06, який прокладений через всю правобережну Україну і впирається у кордон з Угорщиною. Два КПП «Тиса» і «Захонь» знаходяться на берегах річки Чорна Тиса. Автомобільне сполучення організоване через міст. Точніше, два мости – один для легкового транспорту, інший – для вантажного.  Перед в'їздом на міст стоять світлофори. Світлофор з угорської сторони регулюється у ручному режимі українською стороною. У бік угорської сторони – світлофор, який так само регулює угорська сторона. Ще один – дублюючий – світлофор стоїть у напрямку Угорщини. При з'їзді з мосту з боку угорської сторони транспорт ще раз зупиняють українські прикордонники для перевірки документів. Тобто проїхати міст без зупинки – нереально. Зрозуміло, що статичне навантаження на прогонову конструкцію та опори мосту, які побудовані ще у 1913 році, не передбачене. Через затримку транспорту руйнується дорожнє полотно та елементи мосту, наслідки – непередбачувані. 

Що пропонується? 

На замовлення Служби автомобільних доріг у Закарпатській області ТОВ «А+С Україна» розробило імітаційну мікромодель вирішення ситуації на мосту.  Тож вже можна прикордонний пункт перевірки документів перенести вглиб території на 200 м і вимкнути дублюючий світлофор посередині мосту для пропуску транспорту, який вже виїхав на міст. Без значних капіталовкладень це зменшить навантаження на міст та дозволить усунути скупчення та простій транспорту безпосередньо на мосту. Попереду перемовини з угорською стороною, а також відповідних підрозділів Державної прикордонної служби та Закарпатської митниці. 

У майбутньому цей невеликий приклад застосування транспортної моделі слід масштабувати на всю Україну. Приміром, розрахувати навантаження всіх видів транспорту і зрозуміти, де і що варто змінити, приміром у пасажирських маршрутах.