УКРАВТОДОР

Служба автомобільних доріг у Закарпатській області

» Прес-центр » новини » Відкрили рух мостовим переходом через річку Теребля у смт. Буштино Тячівського району

Відкрили рух мостовим переходом через річку Теребля у смт. Буштино Тячівського району

Міст розташований на км 90+227 автомобільної дороги Н-09 Мукачево – Рахів – Богородчани – Івано-Франківськ – Рогатин – Бібрка – Львів. Споруджувався у складі робочого проекту капітального удосконаленого ремонту мостового переходу, проте у 2009-му році будівельні роботи були припинені. 

Параметри мостового переходу:

▪️ міст залізобетонний збірно-монолітний довжиною 168,00 м, запроектований за схемою 7×24 м, габаритом Г-10.5 + 2×1.5 м, розташований на прямій та частково на двох кривих на початку та в кінці моста; 

▪️ тротуари монолітні залізобетонні консольні; 

▪️ водовідвід з мостового полотна передбачено через водовідвідні труби та

водовідвідні колектори.

▪️ покриття на мосту – асфальтобетон; 

▪️ перильне та бар’єрне огородження – металеве, висотою 1200 мм та 780 мм відповідно.

▪️ опори освітлення запроектовані в створі перильного огородження.

Підрядник: ТОВ «ШБУ-77»

Загальна кошторисна вартість – 61 млн 668 тис грн.

Результати випробування моста статичним та динамічним навантаженням, які були проведені 14 листопада 2020 року, засвідчили його нормальну просторову роботу, придатний до експлуатації та пропуску проектних навантажень А11 та НК-80. По мосту може пропускатися навантаження:

  • в колоні – із максимальною масою 30 Тс;
  • із максимальним навантаженням на вісь 20 Тс;
  • із максимальною масою для поодиноких засобів 80 Тс.

Підвищення пропускних можливостей мосту є актуальними з огляду на ріст вагового транспортного потоку, який зростає після ремонту дороги Н-09 Мукачево – Рахів – Івано-Франківськ – Львів, який ведемо у рамках президентської програми «Велике будівництво». Нагадуємо, що максимальна швидкість транспортних засобів – 50 км/год, згідно з п. 12.4 Правил дорожнього руху.

Міст, який експлуатувався до цього, ще у 2009 році отримав статус аварійного, нині має 5 категорію. Згідно з проєктом, він буде демонтований, оскільки технологія його будівництва – клепання – застаріла, та не витримує тих вагових навантажень, які є нині. Його руйнація могла призвести до втрати сполучення на автодорозі Мукачево – Рахів – Рогатин – Львів і відрізати від обласного центру решти Закарпаття Рахівський і значну частину Тячівського районів.

«Буштинський міст» – довгобуд із 16-річною історією. Проєкт нового мосту розробили ще у 2004 році, роботи тривали з 2006 до 2009, коли були зупинені через брак фінансування. 

У липні 2020 будівництво відновилося у рамках Програми Президента «Велике будівництво», у листопаді відкрили рух. 

Буштинський міст один з багатьох об’єктів в області, які вимагають капітального та негайного ремонту. Наступними мостами, ремонт яких починає Служба автомобільних доріг у Закарпатській області, є мостові переходи у Тересві та Вишково.